Nem szabad gyengíteni az autók károsanyag-kibocsátásáról szóló szabályokat

Emeljék fel a szavukat a személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik károsanyag-kibocsátását korlátozó uniós rendelet gyengítése ellen az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottságának november 10-i ülésén – ezt kéri a Levegő Munkacsoport a Bizottság magyar tagjainak írt levelében.

Egyre több Volkswagen gépkocsimodellről derül ki, hogy károsanyag-kibocsátását tekintve a szoftvere különbséget tesz a tesztelési eljárás és a valós forgalom között. A legtöbb autógyárról kiderült, hogy dízelgépkocsijainak kibocsátását nem a valós használatra, hanem a tesztre állítják be úgy, hogy akkor, és csak akkor legyen alacsonyabb az előírt határértéknél. Nyilvánvaló tehát, hogy az Európai Uniónak végre lépnie kell. Lépnie kell azért, mert a 715/2007/EK rendelet előírja, de főleg azért, mert a nagyrészt a közlekedés okozta légszennyezésbe évről évre európaiak milliói betegszenek bele, és százezrek halnak meg idő előtt.

Miután már létezik olyan személygépkocsi, amely valós körülmények között is teljesíti az Euro 6 normát, nincs technikai akadály; ha valamelyik autógyár annyira leállt a fejlesztéssel, hogy saját erőből nem tud teljesíteni, az még mindig vásárolhat mástól licencet vagy részegységeket.

Az EP képviselőknek írt levél itt olvasható.

Hírfigyelő